5:e dagen

Utan godis! Och jag kan säga att det är faktiskt inte så svårt som jag trodde. Lite sugen har jag ju självklart varit och i början var det värst. Men jag kom ju på att jag får ju inte ens dricka läsk. Så det kommer att bli lite jobbigt för att jag älskar coca cola. Men jag gör ju det för mitt eget bästa. Och sen kan man ju äta en massa frukt som min familj inte har hemma. Jag får väl köpa eget x)

Undra om det är något jag får äta? Jag går ju inte någon diet så det jag äter kanske är onyttigt men jag plussar inte på med en massa andra onyttigheter. Genom att jag dricker alkohol någon gång ibland, man behöver inte göra det men jag kan tycka att det kan vara kul att gå ut ibland, så har jag uteslutat vissa saker som tex:

* Pizza - En bra lösning när man är bakis eller bara inte orkar laga mat
* Äta ute på mcdonalds eller något liknande- Kommer bli jobbigt när man är ute i stan och vill bara ha något snabbt och gott. Men det finns faktiskt andra maträtter som är goda också som är nyttiga.
* Godis - Äter jag stortsett varje dag, kanske inte mängder men en godis hit och dit.
* Chips - Kunde jag äta upp till 3 gånger i veckan
* Läsk - Dricker jag så fort jag blir törstig om jag är på stan eller hos Fredrik.
* Glass - Är inte så mycket men på sommrarna och sen så när vi har hemma kan jag smälla i mig 4 st på en kväll.

Så detta gör jag för att jag har insett sen lång tid tillbaka men just nu att jag måste få ett slut på mitt sockerberoende. Go me! Jag kommer nog att börja äta godis snart igen om någon vecka någon som är med på vadet? ;P



Kommentarer
Postat av: Sara

Bra Micis! Så jävla bra ;D Jag börjar idag jag! För nu har jag fan bestämt mig. Det ska gå. Köp bubbelvatten. Funkar fint för mig ;D Så tänker jag knarka mandariner & nötter. Hihi.

2010-01-08 @ 13:24:24
URL: http://dexedrinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0