Hur förbättrar man sitt självförtroende?

Alltså visst kan jag lägga upp bilder på mig själv och tycka att den kanske är söt eller så men ja det är inte så jätte ofta. Det kan vara att man står i en viss vinkel och ett bra ljus men jag är ändå rädd att om jag säger att jag tyckte att jag ser fin ut på det här kortet så tycker kanske folk som hör eller läser det ska tycka att jag är största egot som finns och tror att jag tror att jag är så mycket snyggare än alla andra.

Många som på fester tex som tar kort på mig och mina kompisar eller så, ser oftast att man gör en konstig min och aldrig kan vara allvarlig. Och när det var studenten eller balen när man var "fin" så ville jag inte ställa upp på kort för att jag tycker att det är pinsamt och får en klump i magen. Varför? För att jag hatar att se mig själv på bild när jag är allvarlig eller "försöker" få ett fint ansikte. Jag ser bara mina fel. Det är det som jag hatar med mig själv.

Jag skulle aldrig kunna gå på stan eller så och tycka att jag är fin för at jag känner inte mig så fin direkt. Och kroppen ja den ska vi inte tala om, jag har aldrig tajta kläder på mig för att då känns det som om alla ska kolla på mig när allt hänger över eller putar ut som inte ska puta. Att dom ska peka eller skratta och säga men gud ser du inte hur du ser ut ta på dig något i din egna storlek. Som när jag jobbar då är det stora arbetarbyxor som jag nästan tappar med en stor tröja som inte sitter tajt någonstans. Sen när dom sa att jag kunde få låna arbetskläder av dom så höll jag på att gråta när jag testade dom. Det var en tajt t-shirt och ett par tajta byxor som satt tajt och jag var verkligen inte bekväm, dom åkte av fortare än på.

Jag hade mycket bättre självförtroende förr men sen så fick jag höra att folk sa att jag var en bitch för det och att jag trodde att jag var snyggare än alla andra. Att jag var så falsk och överdriven. Så nej tack det vill jag inte. Visst det är inte bara för det det är något annat men vad?

Jag tycker att jag har så himla vackra och snygga kompisar vilket får mig att känna mig mindre snygg, nu menar jag inte att folk ska göra sig fula för min skull eller att jag ska dissa dom bara för att dom är snyggare än mig. Nej det är en ära ska jag säga er. Jag är stolt att säga liksom den där blonda spralliga gulliga saken är en av mina bästa vänner, eller hon den tuffa snygga och sexiga tjejen hon är en vän som jag har hittat tillbaka till som jag verkligen är så himla glad över, och sen hon den blyga, gulliga och otroligt charmiga tjejen hon är någon som kom till mitt liv lite senare än dom andra men ångrar det verkligen inte.

Så hur får man ett bättre självförtroende? Börja träna? Jag hatar att träna och sötsaker kan jag inte komma ifrån det går verkligen inte tro mig jag har försökt! Det vart ett långt inlägg idag men efter att ha pratat med min Fredrik så fick det mig att tänka, stackarn ibland så vill jag inte att han tar i mig bara för att jag är rädd att han ska tycka att jag är äcklig och ful, jag måste göra något åt detta. Jag måste få hjälp.

Ett rop på hjälp helt enkelt!




Kommentarer
Postat av: Bea

Det är inte alltid så lätt.. Men Miccis, du är himla fin. Både inuti och utanpå. So don't worry :)

2009-09-22 @ 23:53:19
URL: http://beatricenotbeautiful.blogg.se/
Postat av: Sara

Men Micis. Du är inte ful & äcklig eller nått av det du skriver. Du vet det! Du är jättevacker & behöver inte gå ner i vikt osv. Du ska vara som du är. Du borde trivas i dig själv, för du utstrålar självförtroende. Även om du inte känner det så känner man det så fort man är runt omkring dig. & du ger andra bättre självförtroende. Du borde vara stolt & glad över dig själv! <3

2009-09-24 @ 10:57:38
URL: http://dexedrinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0