Och innan jag går..

jag som praktiserar på skolan och så ser ju ungdomar som har 5 lager av brunkräm och dom slutar på halva kinden med fundationet. Men det är en tjej som jag reagerade på för att hon hade lösögonfransar, jätte starka färger på ögonlocken, vit läppglansaktikt, det jag försöker komma till överdrivet sminkning. Och som jag sa förr att jag var ju på fyrishov i tisdags med eleverna och hon var där och badade, hon var så himla vacker utan allt det där sminket. Hon såg så naturlig ut och hy som lenaste silke. Jag förstår inte vad det är med ungdomar och tonsvist med smink. Jag tar på mig mascara för att iaf se lite pigg ut, det är ju mest när jag ska gå ut eller så som det blir mer. Inte överdrivet men lite mer iaf. Och det där med att dom ska måla som stjärnor runt ögonen i starkaste svarta färgen. Det är inte fint dom kanske tycker det men jag tycker att naturligt är vackrare. Kanske inte på alla men de flesta.

Och sen det där med kändisar att dom ser ut som gamla tanter eller som dom precis gått upp utan smink. Det är ju för att dom är ju oftast gamla tanter eller gamla tanter men madonna är inte 22 längre eller pamela är inte 25 längre som springer på stranden med en röd baddräkt. Sen att man tycker shiet hur dom ser ut det är ju för att man är van att se dom perfekta med allt smink. Egentligen så är ju dom också vanliga människor som oss bara det att dom vet hur man ska göra för att kunna dölja alla linjer och ålderstecken. Med hjälp av lite redigering också förstårs. Men det är väl klart att då som fan att man blir förvånad. 

 

  

NU ska jag gå och lägga mig det var allt för mig GOD NATT

Kommentarer
Postat av: Dex

Smink är kul! Men på rätt sätt ;D

2009-02-28 @ 11:01:30
URL: http://dexedrinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0